Ge mig en klänning och en trasa!

Definiera "Bonnmora"!
En kvinna, stark som en arbetshäst utan klagan. Föder barn i sin ensamhet på vinden och karln fattar inte vart de kom ifrån...men är glad för dem alla! Hon lagar mat som om det vore ett storhushåll och mockar koblaja i långkjol av bommull! Yxhugg i ben och motorsågskapade fingrar, de fixar hon galant utan visa den minsta lilla min eller oro. "Sluta jämra dig, det ordnar sig", säger hon och river en bit tyg av kjolen och drar åt hårt...

§

-Du är som en "Bonnmora Nina! Säger de som kanske inte riktigt konstaterat att en sån kvinna kanske fanns på 1700-talet. Finns det sånna över huvud taget idag?? Ja, kanske den modernare varianten...askungen!
Jag är nog mer en liten askungen ja =) Förutom klänningen då, för har jag en sån får den inte vara ner till fotknölarna iaf! Då skulle jag behöva gå på bal varje dag. Inte för att jag skulle ha något emot det, tvärtom, jag kanske till och med skulle tycka om att dansa pardans mer än disco på en bardisk någonstanns på en mörk krog!
§
Vad är väl en bal på slottet?

§


"Made by Bobby"


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0