Carpe diem

Det var bättre förr, säger alltid min mormor.
Jag undrar när "förr" var, för mormor och vad hon menar. Om jag ser på mitt liv, vad jag är i nu och hur det var för några år sedan och när jag var liten. Jag kan inte säga att det var bättre förr, men jag kan lugnt säga, att det har aldrig varit så bra som nu.
Kanske är det just den tiden min mormor menar? Förr, är ju ett begrepp på flera årtionden så NÄR var mormors bästa tid?
Om jag tänker på lycka, kärlek, jobb, barn, tryggheten i sig själv och lugnet, så kan det mycket väl vara just den delen hon menar. Man känner sig tillfreds med livet helt enkelt och man har kul.

Jag tror man kan ha detta med sig hela livet, in i varje epok. Ta tillvara på varje dag "Carpe diem".

Till dig:
Älskar allt du är och inte är <3

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0