Efter vägarna...

...står det gamla lador!

 

Jag har en förkärlek till gamla lador!

Här ute i skogen där jag bor, eller skärgården

som Herr Lugn påstår,finns en hel del lador

efter vägarna. En del så fallfärdiga, att bara

blåsten skulle få dem på fall inom ett ögonblick!

Trots allt så står de där, år efter år.

När jag var liten, hade min farmor ett stort

torp med skog, ängar och en alldeles egen strand.

Där var jag allt som oftast och upplevde allt det

underbara man kan göra som barn.

Därifrån minns jag en gammal lada. Dörren

stod halvöppen och hade förmodligen inte

kunnat stängas de senaste tjugo åren.

Jag minns hur jag brukade sitta alldeles utanför

och bara titta på den, undra vad den hade för

historia?

För även lador har väl en historia =)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0